Medytacja metodą treningu w Alchemiach Horusa – część 1

299px-Caduceus.svg

Część pierwsza

Ćwiczenie pierwsze

Usiądź wygodnie i zamknij oczy. Skoncentruj swoją uwagę, innymi słowy alchemiczny pojemnik swojej świadomości, na poziomie twojej miednicy. Jest to miejsce twojego ciała w najniższej części twojego brzucha, w kolebce miednicy. Znajdź rytm oddychania, który jest dla ciebie przyjemny i oddychaj głęboko (ale z łatwością) wciągając powietrze do swojego brzucha. Przy Wdechu, pozwól dolnemu brzuchowi wypiąć się, przy wydechu – wciągnij dolny brzuch. Ten rodzaj oddychania jest nazywany oddychaniem brzusznym i może być na początku odczuwany dziwnie. Jednakże, po chwili będzie odczuwany naturalnie i przyjemnie. Jest ważnym, aby podczas wszystkich tych ćwiczeń wszystkie oddechy były delikatne i przyjemne. Nigdy nic nie powinno być forsowane w tych praktykach.
Kiedy robisz wdech, wyobraź sobie energię twojego oddechu wchodzącą w dół we wszystkie zakamarki twojej miednicy. Powód do tego jest taki, że wzbudzasz sekhem a sekhem, lub twoja siła życiowa jest ułożona w obrębie miednicy. Kiedy robisz wydech, utrzymuj swoją uwagę w miednicy. To spowoduje, że energia lub sekhem zbuduje się lub zintensyfikuje się w rejonie miednicy. Kontynuuj przez około parę minut.
Wtedy wyobraź sobie ścieżkę subtelnej energii lub kanał, który biegnie od twojego perineum w górę do czubka twojej głowy (korony). Perineum znajduje się w najniższym punkcie twojego torsu, w połowie drogi pomiędzy genitaliami a odbytem. Następnie, jest niewielkie ale znaczące przemieszczenie twojej uwagi.
Kiedy robisz wdech skupiaj się w miednicy, jak przedtem. Ale kiedy wydychasz, przesuń swoją uwagę, alchemiczny kontener twojej świadomości, do kanału. To spowoduje, że energia sekhem wejdzie do kanału i zacznie podnosić się w górę. Kiedy kontynuujesz wydychanie, przesuń swoją uwagę w górę wzdłuż kanału aż do twojej głowy. Potem powtórz ten model oddychania w całości jeszcze raz. Innymi słowy, za każdym razem kiedy robisz wdech, przesuń swoją uwagę do miednicy i utrzymuj ją tam w czasie całego wdechu. W czasie wydechu przesuń swoja uwagę do kanału i zacznij podnosić swoją uwagę w górę w kierunku głowy. Powtarzaj tak wiele razy jak jest to potrzebne aby jasno poczuć ruch energii w górę po wtórnym djed i do głowy.
Ćwiczenia są zbudowane jedno na drugim, więc jest ważnym, aby opanować każde jedno przed przystąpieniem do następnego. Upewnij się, że czujesz wyraźny ruch subtelnej energii w górę wtórnego djed i do głowy. Jeżeli nie masz wyraźnego czucia tego, powtarzaj ćwiczenie raz za razem, do czasu aż poczujesz.

Adnotacja o uciążliwych wrażeniach fizycznych

Od czasu do czasu pewne osoby mogą doświadczać napięcia lub bólu głowy przy tych ćwiczeniach. Może to wystąpić, jeżeli występuje charakterystyczne napięcie w mięśniach szczęki, twarzy i/lub szyi odkąd ten typ napięcia mięśni zmierza do ograniczenia ruchu sekhem lub siły życiowej, kiedy ta przesuwa się w górę do głowy. Jeśli doświadczasz dyskomfortu kiedykolwiek w czasie ćwiczeń, powinieneś przestać, odłożyć to i powrócić do tego później.

Jeżeli odkryjesz, że ten rodzaj napięcia wzrasta, kiedykolwiek wykonujesz ćwiczenia możesz wypróbować ziewnięcie, bo ziewnięcie pomaga osłabić napięcie mięśni twarzy, szczęk i ramion. Po prostu ziewnij kiedy wdychasz i wydychasz. To może być całkiem skuteczne a przy okazji jest zabawne.
Jeśli napięcie utrzymuje się, sugeruję abyś przesunął swoją uwagę do miejsca napięcia i wyobraził sobie, że napięcie rozpuszcza się i odchodzi z każdym wydechem. Wypróbuj to przez kilka minut. To często rozpuszcza ten typ napięcia mięśniowego całkiem dobrze.

Ćwiczenie drugie

W tym ćwiczeniu zasadniczo robisz te same rzeczy, które robiłeś w pierwszym, za wyjątkiem tego, że ruch sekhem jest w górę kręgosłupa (lub pierwotnego djed ).

Usiądź wygodnie i zamknij oczy. Skoncentruj swoją uwagę, innymi słowy alchemiczny pojemnik swojej świadomości, na poziomie twojej miednicy. Znajdź rytm oddychania, który jest dla ciebie przyjemny i oddychaj głęboko (ale z łatwością) wciągając powietrze do swojego brzucha. Przy Wdechu, pozwól dolnemu brzuchowi wypiąć się, przy wydechu – wciągnij dolny brzuch.
Kiedy robisz wdech, wyobraź sobie energię twojego oddechu wchodzącą w dół we wszystkie zakamarki twojej miednicy. Powód do tego jest taki, że tak jak w pierwszym ćwiczeniu, wzbudzasz sekhem a sekhem, lub twoja siła życiowa jest ułożona w obrębie miednicy. Kiedy robisz wydech, utrzymuj swoją uwagę w miednicy. To spowoduje, że energia lub sekhem zbuduje się lub zintensyfikuje się w rejonie miednicy.
Kontynuuj przez około parę minut.
Teraz twoja uwaga zmienia się trochę. W czasie wdechów uwaga jest ciągle w miednicy, ale w czasie wydechów przesuń swoją uwagę do kręgosłupa (djed) i przesuwaj swoją uwagę w górę kręgosłupa od podstawy do szczytu twojej głowy z każdym wydechem.
Kontynuuj to przez kilka minut aż odczujesz wyraźne doznanie energii przesuwającej się w górę kręgosłupa i do szczytu głowy.
Po tym, jak wyraźnie poczujesz ten przepływ subtelnej energii przejdź do do następnego ćwiczenia. Jeśli nie czujesz tego przepływu energii, to powtarzaj ćwiczenie, aż to poczujesz.

Ćwiczenie trzecie

W tym ćwiczeniu, postępujesz zgodnie z tą samą procedurą, jak to robiłeś w ćwiczeniu numer dwa, z jedną różnicą.
Kiedy robisz wydech i energia sekhem lub siły życiowej przesuwa się w górę kręgosłupa, zabierasz ją do centrum głowy zamiast do szczytu. Kiedy energia jest sprowadzona do centrum głowy pozwalasz jej cyrkulować w obrębie mózgu odczuwając ruch energii.
Usiądź wygodnie i zamknij oczy. Skoncentruj swoją uwagę, innymi słowy alchemiczny pojemnik swojej świadomości, na poziomie twojej miednicy. Znajdź rytm oddychania, który jest dla ciebie przyjemny i oddychaj głęboko (ale z łatwością) wciągając powietrze do swojego brzucha. Przy Wdechu, pozwól dolnemu brzuchowi wypiąć się, przy wydechu – wciągnij dolny brzuch.
Kiedy robisz wdech, wyobraź sobie energię twojego oddechu wchodzącą w dół we wszystkie zakamarki twojej miednicy. Powód do tego jest taki, że tak jak w pierwszym ćwiczeniu, wzbudzasz sekhem a sekhem, lub twoja siła życiowa jest ułożona w obrębie miednicy. Kiedy robisz wydech, utrzymuj swoją uwagę w miednicy. To spowoduje, że energia lub sekhem zbuduje się lub zintensyfikuje się w rejonie miednicy.
Kontynuuj przez około parę minut.
Po kilku minutach budowania energii w miednicy jesteś gotowy do następnej fazy. Przy wdechach uwaga jest ciągle w miednicy, ale przy wydechach przesuń swoja uwagę do kręgosłupa (djed) i przesuń swoją uwagę w górę kręgosłupa od podstawy do centrum twojej głowy w każdym wydechu. Energia sekhem będzie podążała obwodem wyznaczonym przez twoją uwagę i płynęła do góry do centralnej części mózgu. Wtedy przerwij na chwilę i poczuj przepływ energii, kiedy ona przesuwa się sama z siebie poprzez różne miejsca w mózgu.
Kontynuuj to przez kilka minut do czasu, gdy poczujesz wyraźne doznanie energii płynącej w górę kręgosłupa i do centrum głowy.

cropped-ja-i-anubis.jpg

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s